fart o fläng.

jahapp, då har denna dag oxå gått då. Var ute hos marie med mamma och hälsade på billy o 5 små kattungar på 8 dagar. =) Sedan blidde de hem till oliver och höll honom sällskap en stund. Och sen hem till eivor och käkade lite mat. och sen lånade jag mors bil o for iväg till willys och handlade lite mat, insåg att jag verkligen hatar att åka o handla själv.
 
Sedan hem o hämta lite flaskor o pantburkar och fixade de. sen hem till anette och satt i parafinbad, underbart.
 nu har jag plockat o donat här hemma, rensat bland allt smink, kastat en hel del. :P Inte så ofta det händer, men borde absolut göras oftare.

City akuten o sängen kanske. Upp tidigt imorn, ariel ska till veterinären kl 8 och amputera tån och sedan ska mamma, mikis och jag till lager 157 :) spännande.

Kom och tänkte på att jag glömde skriva igår, något jag såg på tv och blev väldigt upprörd över. Det var om ägg och kycklingar. Dessa små kycklingar som ska användas inom ägg industrin avlas fram, hanarna avlivas genom att de får en gas så att de tillslut kvävs, det mest humana sättet att avliva dem enligt dem, a min visst, skulle du vilja kvävas till döds eller? Bah, ska fan göra samma sak med de människor som gör så med dem.

Och sedan har vi de höns som ska värpa fram ägg, lever 4 st i en mini bur under ett år tills de inte  kan användas mer. Då har de knappt några fjädrar kvar på kroppen. Men som han sa, de har mat och färskt vatten och kan leva enligt deras natur. Enligt deras natur? det är väl fan inte att sitta i en jävla burjävel och trängas. utan de ska få gå fritt. Jag ska knögla in er i den lilla buren så ska vi se om ni får leva er liv likt eran natur. Jag önskar att man kunde göra något åt allt som får djur att fara illa.

Kommentarer
Postat av: Jessi

de var helt sjukt.. =S men du, jag hade för mig att du skulle ringa mig idag! =p

Postat av: Strå

uach usch stackars djur! arg Varför ska stackars Ariel amputera sin tå? :S

2008-10-28 @ 10:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback