tisdag

Jaha, en hel del att berätta. För dem som inte vet så började jag på beteendevetenskaps programmet på mälardalen i etuna igår. Väldigt nervöst måste jag säga, mycket information. allt kändes bara som en enda röra. Men de är väl meningen att vi rookisar inte ska fatta så mycket till en början, de är ju det vi har våra faddrar till.

Först var de samling i aulan, information till tusen. Sen träffades vi i klassen, träffade läraren vi ska ha i den första kursen o så. Sen på em blev de massa lekar, och jag som älskar sånt, eller inte. Men de gick bra =) Slutade runt 15.30, gick runt lite på stan och sen blidde de hemfärd med gerhard och janne. Passar på att åka med dem nu när de jobbar i etuna.

Idag var de skolan, skulle på någon föreläsning, men de visade sig att våra faddrar bara hade spelat oss ett spratt :P så blidde de en massa lekar och rundvandring på skolan. Slutade strax innan tolv. Idag kändes allt mycket bättre faktiskt. Men igår hade de haft nybörjar disco och de märktes ganska tydligt idag då de som varit med igår hade en helt annan sammanhållning än vi andra. Så jag tänkte förmodligen vara kvar imorn på pubrundan så att man kan lära känna alla lite bättre.

A iaf, efter plugget idag käkade jag på kina med gerhard o janne sen blidde de en runda på stan, shoppade mig 2 klänningar och en väska. Sen åkte vi hem vid 14.00. så skönt så.

Nu ska jag bara försöka ta mig i kragen och försöka läsa den där boken, tydligen väldigt tung kurslitteratur och tills imorn ska s.1-56 läsas.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback