tankar.

Ja jag kan ju säga att den där massagen var inte alls nå vidare skön, gjorde hur ont som helst, redan blåmärken dessutom. Men hon sa till och med efteråt "nedu emma, den här massagen var inte skön" så hon insåg hur hårt hon hade knådat, men det var hon tvungen till. Satans vad mina muskler är stenhårda, sätesmuskeln på höger sida, alltså inte konstigt att min höft inte är som den ska och att min ljumske låser sig titt som tätt och på vänster sida var det väldigt spänt hela vägen nerifrån och upp. Hon trodde det beror på att jag stödjer mig på höger sida mest. Hon sa även att hon brukar få ut knutar och att de alltid brukar bli mjukare men mina var väldigt envisa, inte så konstigt eftersom jag gått såhär i flera år. Så om 2 veckor har jag en ny tid för att försöka få bukt på detta och så tyckte hon jag skulle börja med yoga, pilates, simma och basta. Och så har jag fått lite strech övningar jag ska göra minst 1 gång om dagen.

Hon sa även att jag är nog en sån som alla blir avundsjuk på, bygger muskler väldigt lätt men det gäller oxå att jag strechar ut dem =P

Nog om de, jobbat har jag oxå hunnit med. Långsam kväll måste jag säga. Och så fick jag schema för november. Mkt nöjd.

'Tittade på östnytt förut och de pratade om att sörmlänningar är sämst på att använda bilbälte, och då undrar jag varför? det är det första jag gör när jag sätter mig i bilen, det är varken jobbigt eller svårt så varför skippa en så viktig sak??

De pratade även om att de som nu blir äldre kommer kräva annat på äldreboendena, och de pratade om vissa profilboenden som finns, den ena fick det alltid lagad mat på stället vilket jag egentligen tycker vore en självklarhet, man borde som äldre få stimuleras av dofter och smakerna som det ger. Sen finns det även någon som kallas för vårdhundar, ett mkt bra sätt att få de äldre att röra på sig, lugna dem och bli piggare, kanske till o med slippa många mediciner de tar för olika åkommor. Som det är nu känner jag att jag inte vill bli gammal men jag hoppas innerligt att man blir bättre på att lyssna på vad varje individ vill ha!

Ne, försöka sova kankse. imorgon är de jobb 8-16, tror vi skulle försöka hinna med lite bullbak, trevligt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback