host host, prosit, prosit! Äntligen vår!! =p

Okej nu är jag här igen. Har en allmänt off dag idag, men jag vet ju vad de beror på, vaknade ca 1 gång i timme inatt + att jag ska ha de där roliga. Och ja, när man känner sig såhär så längtar man fan efter skiten, en befrielse i kroppen, även om man hatar skiten lika fort som den kommer. Haha

Skolan, föreläsning på förmiddagen, grupparbete på em, tåget hem, hem en sväng och vidare mot jobbet. Ja de var väl min dag i stora drag!

När jag är på arbetet brukar de bli en hel del intressanta program jag aldrig skulle få för mig att titta på annars, men igår var det fråga doktorn och det intressanta samtalsämnet var vårdeppression. Jag känner inte igen mig i fenomenet att vara deppig på våren, men denna orkeslöshet som många talar om. Solens härliga strålar, bar backe, fåglar som kvittrar, underbart. =) Men energin är liksom inte framme, man vill så mkt men orken finns inte, man vill bara SOVA!!! Det är många som lider av det, fler än vad man tror, och det som alla pratade om igår var just att ingen förstår varför och hur man kan lida av våren när den är så vacker. Men jag tycker att vi borde ha mer förståelse för varandra, och förstå att alla inte är lika, många lider faktiskt av omställningen som sker, att gå från ljus till mörker och sommartid. Oftast så går det över, men det tar tid för många. Jag har det lindrigt jämfört med många andra så de är inte de att jag tycker synd om mig själv, bara det att gå runt och vara konstant trött är riktigt jobbigt. Och när denna period är över eller när den pågår....

Så dyker pollensäsången igång som gör att man blir trött + medicin som gör att man blir trött!! Jag älskar våren de gör jag, absolut. Men jag kan ju helt klart säga att jag hatar den oxå för nu är de ett halvår i helvetet!

Jaja. Nog av gnäll, vill bara göra er uppmärksamma på att alla är olika! Jag lider med dem som har det kämpigt i dessa tider!!!

Men nu är de inte långt kvar till flytt, såååå underbart de ska bli =) Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback