keep smiling

Möte idag 10-14.30 underbart de. sen åkte jag med mor och syrran till veterinären så att Ariel kunde ta bort sina stygn.
Sedan kom emelie förbi, tihi. Länge sen nu, mycket att prata om. Lagade lite mat o så. Sen kom den andra sötnöten förbi, gick ju bättre än väntat. Men de är inte lätt när de är svårt som sagt. Inte så lätt att motstå frestelsen när båda känner som de gör. Men vafan problemet är vad?! Två människor som känner likadant för varandra ska väl inte vara så jävla komplicerat, men de är de tydligen. Men får låta de ta sin tid, precis som hon sjunger i texten under, men man får absolut inte börja hoppas något, utan ta dagen som den kommer, och jag ska verkligen försöka allt för att klara det.

Men nu är de brothers and sisters så inte tid med detta. Sen blir det sängen, jobb imorn till 13 sen ergonomikurs till 5. Pusshej.

Världens vackraste text Sonja alden - du får inte

Du får inte knacka på min dörr om du inte är berädd att komma in
Du får inte göra om mitt namn o börja kalla mig för ting
Du får inte vandra på min väg utan att visa mig ditt mål
Och stjäla av mig godhet för att fylla upp ditt hål
du får inte riva mina murar som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt
du får inte ha mig som en dröm när jag vill va din verklighet
du får inte säga att du hoppas om du inte tror du vet

Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad det är du vill.
du får be en bön att tiden du behöver räcker till
och du får samla dina tankar så att två själar kan få ro
så att allting som vi lovade oss själva kan få gro

Du får inte andas på min panna och inte få mig falla mer
om du inte sen kan stå för all den oreda du ger.
och du får inte röra vid mitt hjärta som att allt var uppenbart
men jag önskar inget hällre än att du gör allting mot mig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback