Borta bra men hemma bäst.

Nu är jag här igen. Har inte haft ork eller tid när vi har varit iväg att uppdatera bloggen.

I torsdags drog vi iväg till säfsen, innan de hann jag med en fika hos emma =) Vägen till säfsen var väl sådär när man fick stanna ett x antal gånger för att hund vid namn ariel vägrade sitta där bak och hoppade fram till baksätet.




Tillslut fick jag och ziza hoppa in i lastbilen med Gerhard och Agge. Och Ariel fick ligga i baksätet med Mickis. =)



Sedan var vi framme. Där blev de tända brasa, äta lite mat och så. Helt underbart. Även om de är vinter här med så är de helt annat där uppe. Mys! Senare på kvällen drog vi till pulkabacken och åkte, och jag och jessica som tyckte den här hemma var brant, men de där var en ordentlig backe. Kul hade vi iaf, båda hundarna var som tokiga, sprang upp och ner.



'

På fredagen begav vi oss till backen och åkte några timmar. Solen sken och det var bara så underbart. Man var lite ringrostig först men de sitter i ryggmärgen.









Sen på kvällen tinade vi upp i stugan, tittade på idol och käkade gott.

Lördagen spenderades oxå i backen. Dock inte lika fint väder då. Adam kom upp och åkte skidor med oss oxå och vi tog den svarta backen allihoppa. =)






Sedan var vi frusna och ömma så det blev iväg till stugan, käkade lite mat och så gick agge, gerhard och jag iväg till bastun =) Sen så mycket bättre på tv.n..Promenad med hundarna och så gick gerhard, adam, angelica och jag iväg till puben och tog en öl.

Hittade ett glatt gäng killar som jobbade där uppe. Inte då men annars =p Fick syn på något sött och efter lite veling fram och tillbaka tog jag modet till mig och frågade honom om vi skulle dansa. Sagt och gjort. Men blev bara en halv låt eftersom jag inte vågade riktigt. Så blev inte riktigt nöjd. Frågade igen vid sista låten och fick även då ett ja. =) Sen blev vi tillfrågade om vi ville följa med på efterfest nere i byn =P Angelica och adam drog hem och jag följde med 6 st killar ner till byn. Ett mycket trevligt gäng från olika håll i sverige, de var linköping, göteborg, smögen och 3 killar från byn. som de så fint sa. Haha. På dalmål (masjävlarna, filmen alltså, fast lite lindrigare) lät så kul. Hihi
Sov över där och vaknade 10.15 med lite panik, skulle vara ur stugan 11.00 och jag hade ju inte hjälpt till att städa och visste inte riktigt hur jag skulle ta mig tillbaka, lite för långt att gå. Men joakim som han hette var snäll och körde mig tillbaka. =)

Ja det var min helg i säfsen och det var helt underbart =) Nästa år måste vi dra ihop ett gäng och åka dit tycker jag.

Igår så var de jobb 18.00-21.00 när jag kom hem och idag har jag varit ledig, inte hänt ett skit förutom att tvätta 4 maskiner. Skulle ju ha fikat med emma men jag klant somnade ju om. =(

Imorgon kommer någon hit från folksam för jag har ju dragit på mig lite vuxenpoäng och ska börja pensionspara, sedan är de p-möte på jobbet, städning hos mormor och sist men inte minst jobb 19-22.

Det där gjorde ont i mig, sårade mig ganska ordentligt. Och jag vet inte vart de kommer ifrån?!!

Ne, bye bye!


Avslutar med en bild med utsikten från stugan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback