det var denna dag.

Jaha, idag har jag jobbat i hemtjänsten 09.45 till 15.45, helt perfekt tid. =)

Men blev bara mer och mer irriterad på kommunens jävla trams om att man inte får röka. Det finns säkert mycket positivt, men att det skulle vara lika illa som att komma alkohol eller narkotika påverkad till jobbet är ju bara bullshit! Och de flesta jag pratat med, även icke rökare tycker de är minst lika töntigt som oss rökare. Drar givetvis inte alla över en kam, men de flesta jag pratat med iaf. Och att anledningen är att de tänker på våran hälsa. Så är det oxå skitsnack. För det första är jag en vuxen människa och kan bestämma över mitt eget liv. Sen har många jag pratat med som rökare sagt precis som jag, man kedjeröker ännu mer när man väl får röka. Man röker flera än man brukar på morgonen, man hinner med fler än bara 1 cigg på lunchen och man ska inte tala om när man slutat sen. Jag har ingen aning om varför det blir så, men så är de iaf. Och jag vet inte om de är bätre de??? Och en sak till, för att man ska sluta röka så måste man vilja det själv, det hjälper inte att andra talar om för en vad man ska göra, så är de bara! Så detta är bara storebrorsfasoner!! Men jag håller med om ett argument och det är att brukarna ska få slippa känna röklukten, för det luktar inte gott när man inte röker själv och på så sätt är de positivt. Men kom även på en annan negativ sak och det är att när man inte får i sig nikotinet så blir man okonsentrerad, och jag vet inte riktigt hur bra det är när man arbetar med människor, att vara ofokuserad på de man gör och risken finns att man glömmer något som är väldigt viktigt.

Jaja nog om det. Började även tänka på att jag verkligen har kommit in i en ond cirkel, jag hittar hela tiden på ursäkter för att kunna köpa godis och dylikt. Det är absolut inte bra!! Det får de vara slut på. Och så vill jag verkligen att förkylningen ska gå ur kroppen så att jag kan börja träna igen.

Måste även tala om att det är kul att se sig själv växa, vara piggare och gladare. Jag känner mig gladare på jobbet och pratar mer än vad jag gjorde tidigare. Känns så fruktansvärt bra. En bit på vägen iaf.

Ja, annars har inte dagen haft mkt att erbjuda. Kollat på film, flickan från ovan. Helt okej. Tänkte jag skulle sätta mig och skriva lite inför tentan oxå. Sen imorgon är de dags för inskolning hos en ny brukare, spännande men läskigt. Men de kommer förhoppningsvis gå bra. Ska jobba 08.30-12.30 sen 20-22. =)

Ne morsning korsning!

Kommentarer
Postat av: Jessi

tycker att du ska skriva en insändare i kuriren om de där med rökningen o de.. bra skrivet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback