arg!

Min dag, försov mig. Vaknade 06.30 och skulle möta emelie 06.45 eftersom hon skulle jobba hos oss för första gången idag :D Men vi hann ju trotts allt.

Jobbade, dagen gick fort. Åkte lite tidigare för att jag fick en tid till lövåsen pga av pollenallergin.

Men, emma kom hem till mamma med tårar. Läkaren lyssnade inte ett ord på vad jag sa. INGA tabletter, nässpray eller ögondroppar hjälper, men allt hon tjata om var vilken nässpray jag använder och att jag ska ringa och tala om vilken för sköterskorna innan hon kan skriva ut någon annan nässpray. *suck* Har ont i mellangärdet, typ som kramp, INTE jobbigt att andas. Men allt hon tjata om var att jag ska få en starkare pulmicort så att jag slipper andningsbesvären när det är som värst.

Är väldigt svullen i ansiktet och jag är bombsäker på att det är pollenallergin som gör det. Eftersom penicillinkuren inte hjälpte denna gång. Men hon var fast bestämd på att ta en odling och se om det är någon bakterie som den penicilinen inte hjälper mot. Den hjälpen fick jag på vårdcentralen idag. Trotts att det finns en hel del andra behandlingar.

Men här har jag gått i flera år, testat olika mediciner men ingenting hjälper och jag står inte ut att känna mig så jävla äcklig o ful. ögon och näsa rinner hela tiden, klåda så man håller på och dör och svullen i ansiktet. Men ne, det är ju tamefan ingen jävla läkare som lyssnar eller har förståelse för någonting. Funderar på att ringa ev till nyponet, där är de rara tycker jag. Eller så blir det naturläkemedel eller akupunktur.

Ja, sen har jag varit på hundkurs. Gick jätte bra. Väldigt roligt. Hon utvecklas min lilla tös. Denna gång var vi bara 10 st vilket var precis lagom, de hade mer koll på oss och kunde hjälpa till på ett annat sätt. Förra gången var vi aldeles för många och fick ingen instruktion på hur man skulle göra. Men klart är de skillnad från valpkursen, men de ska de ju vara, lite mer krav på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback