no air

Jadu, i måndags kväll fick jag ett litet sms. Ville först inte läsa, kände att jag inte orkade, visste ju vad som skulle stå. Men gjorde de iaf. Var precis som jag trodde. Jaja, fick iaf en ursäkt, även om jag är riktigt besviken. Och så fick jag tillslut orden "hoppas du förlåter mig min vän" Och jag bröt ihop i tårar. rara ord men igentligen inte det jag vill höra.

I tisdags kände jag mig så illa till mods hela dagen, ville bara hem från jobbet och gräva ner mig. Och på det fick man höra att 2 av de bästa på jobbet ska sluta till hösten, en riktigt besvikelse. Kommer sakna dem, samtidigt som jag förstår att de vill därifrån.

Eftermiddagen var stressig som tusan, larm efter larm och jag bröt ihop. Samlade mig och fortsatte en stund till. Efter de var det träning med emelie. :) Skönt. Och sedan blidde de en cykeltur med jessica, den gamla vanliga turen. Haha.

Och efter de var de hem och göra mat, och vara lite för sig själv. Behövs ibland.

Idag har jag jobbat, sedan blidde de fika hos fia och hundkurs. Riktigt roligt idag, ziza var så duktig. Och det känns underbart, det var lugnt i gruppen och alla hundar var faktiskt väldigt duktiga. Kul kul. Men en sak jag blir frustrerad över, hon vägrar lägga sig på komando. Men som hon sa att ligg kan vara ett väldigt krävande eller hårt ord för hundar. Har ju försökt som Marie sagt med leksak och att inte ge godis jämt. Men det är precis som att hon fattar att jag ändrat taktik nu och får hon inte godis vägrar hon lägga sig. Bara och öva och öva, någon gång ska väl hennes envishet ge med sig och poletten trilla ner :P

och har märkt att tiffanny har dåligt inflytande på ziza, när de är ute och går drar zíza precis som tiffanny vilket hon aldrig gör annars. Hon morrar åt ariel på ett sätt hon aldrig gör annars men tiffanny gör de jämt och nu har ziza med börjat. Hon pinkar inne hos mamma när tiffy är där, aldrig annars. Mamma lämnade iväg tiffy till de som har hennes bror, blir lite mycket med 3 hundar så de skulle passa henne ett tag tills tiffys riktiga matte kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Jessi

haha, jaa.. alltid samma runda ;) men vi båda får ju åka förbi ställen vi vill har jag kommit fram till. =p o lilla tiff. jag vill ha henne! men blir för mkt med två hundar, iaf i lägenhet. ;(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback