fullt upp.

De va en lagom rolig morgon. Mamma skulle skjutsa mig till tågstation, men först skulle vi förbi konsum och handla. Och eftersom jag kom på precis innan vi skulle åka att mitt tågkort gått ut så var jag tvungen att hinna in på SJ och köpa en biljett. Så var tvungen att springa till datorn och föra över pengar från sparkontot. Sen iväg till Konsum, väl framme i kassan inser jag att varken bankkort eller leg ligger i plånboken, så hem igen och hämta dem som låg i västen. In på konsum igen och handlade dét som skulles, iväg till tågstation, in och köpte biljett och kassörskan sa: du har 5 goda minuter på dig. Haha

Så iväg till Etuna. var där 1,5 timme innan lektion började, drack lite kaffe och så. Sen föreläsning. klara 16.30 så de va bara att vänta 45 min på tåget, men jag och Carina var duktiga och satte oss i bibblan och läste lite.

Väl hemma, vrålhungrig efter att endast ha ätit frukost kl 10.00, grinig, nära till gråt. Jag är absolut ingen person man vill vara i närheten av när blodsockret är lågt. hehe. Men efter lite mat var emma människa igen. =)

Fick en sån där rolig kommentar idag...
- Emma, har du exem.
- Ja, jo de har jag.
- ah okej, för ibland ser de ut som att du har gamla händer.

Insåg att dessa kommentarer har man fått några gånger i livet. Men det var nog länge sen den kom. Men jag tog det på ett bättre sätt än tidigare. Nu kändes de inte lika jobbigt. Och jag är nästan tacksam för att folk frågar istället för att gå och tänka och tycka. Men eftersom det är en sak jag ständigt tänker på så är det klart att det känns. Jag hatar mina händer och skulle göra vad som hälst för att få dem normala. Jag gömmer dem under tröjorna o.s.v. men idag har jag nog mer accepterat att det är såhär jag ser ut och folk får ta mig för den jag är. Vilket jag inte gjorde för några år sedan, då ville jag bara sjunka genom jorden när någon frågade och tårarna föll.

Imorgon är de fullt upp. Eskilstuna 07.00 och hemma 17.00, på lunchen ska jag hinna äta, försöka hitta födelsedagspresent till brorsan och systerson, apoteket och hälst av allt vill jag hinna med och köpa mig ett par leggings. :P När jag väl är hemma 17.00 är de bara att springa bort till min brukare och jobba till 21.00... Pengar, pengar, pengar, så man får tänka.

Större delen av mitt liv består i att plugga och jobba nuförtiden.... Så förlåt mina vänner, jag har inte glömt bort er ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du har blivit duktig på att uppdatera din blogg :) Nytt inlägg varje gång jag går in nu, kul :D Det hinner du med iaf, trotts allt plugg och jobb :P

kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback