sudda, sudda bort din sura min....

Sudda sudda bort din sura min, munnen den ska skratta och vara glad, munnen  har vi fått för att den ska tralla.
Hihi haft den barnvisan i skallen hela dagen=P

Vaknade av att mamma tjatade på oss att vi skulle följa med ut i skogen. Och jag med mitt mindre bra morgonhumör morrade väl och fräste bara. Men så kom mamma in en gång till och böjde sig över mig och gav mig en puss på kinden och sa "emma, det är klart du ska följa med"... Och då smällte jag lite. Tog mig upp och följde med.

Men jag är ingen vidare svampletare, har verkligen inga svampögon. Haha. Vi gick en bit sen såg vi att det var något fel på zizafisan, hon låg ner på backen och såg inte alls ut att må bra. Såg att hon höll tassen ovanför backen, så det var bara att vända, bar henne hela vägen och hon hade verkligen jätte ont, lilla stumpan. Satte oss och fikade lite, sen började hon springa som en tok, så hon hade väl sträckt sig ordentligt skulle jag tro, haltade lite men de var inte något allvarligt. Vilken tur, tänkte att det kanske hade kunnat vara ett ormbett eller något. Man blir ju så orolig. Hönsmamma =p

Sen var Gerhards farbror och hans fru här på besök en sväng. Sen var de dusch, städning och nu ska jag väl snart sätta igång med pluggandet. Först lite mat i magen och one three hill som jag vägrar missa =P

Ja helgen då, har varit helt okej faktiskt. I fredags kunde inte tårarna hålla sig borta, jag hatar att känna mig sådär ensam och utanför. Men jag förstår ju samtidigt. Men tycker iaf att det är fel att "ignorera" mig. det känns. Men till större delen var de trevligt iaf. Öltältet, harrys och kastrullhäxorna.

I går låg jag väl och sov större delen av dagen. men sen var det bara att styra om till partypjuxen, dra iväg på någon fest, var några kända ansikten iaf. Men det var i stort sätt samma sak där. men igår orkade jag bara inte bry mig om dem. Jessica, emelie och jag var inne på statt, dåligt med folk. Vi råkade visst hamna på helt fel ställe, alla var ju tamesjutton på harrys =( men men, helt okej ändå, träffade ju lite kända ansikten trotts allt.

Ringde även ett samtal igår. Trevligt trevligt =) Bestämde oss för att vi iaf måste ses en gång, ta en fika men helt utan ambitioner. Fick höra: "emma jag tror att det kommer bli väldigt jobbigt, men vi får hoppas på att det inte klickar" Haha. Ja de vore väl lite jobbigt annars, är ju liksom några mil mellan katrineholm och piteå. haha.

Ne, de finns så mkt jag har att skriva om, men då är det väl ingen som orkar läsa. Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback