Ja jag vet...

Dålig uppdatering är bara förnmnet, men varken lust eller ork har funnits, men nu är jag här igen.

Imorgon drar vi iväg till säffsen för lite mys och skidåkning, ska bli så roligt. många många år sedan sist, kan vara 5-6 år sedan vi var där. Får väl se hur de går, men skidåkningen är ungefär som att lära sig cykla, det sitter i benmärgen när man väl lärt sig. Och jag började åka när jag var 6 år så nog ska jag väl klara det, men klart man blir ju lite mer rädd med åren =P

Helgen som var, var mkt bra. Fredagen spenderades med Jessi och Jocke och ziza såklart. Drack lite alkoholhaltiga drycker och fredagsmyste. Sen lördagen blev de party hos jessi och statt på.

- Jaha vart har du R då?
- Du de där har jag lagt ner!
- Bra emma, han är ingen bra kille, han är en pajas.
- Men hallå, var de inte du som nyss sa att han var så go och rar kille.
- Ja men vad skulle jag säga då?!!

Men Mupp!! Jaja, jag fick se det själv iaf, och kanske bäst det =) Sen fick jag en sån där kram som man aldrig vill släppa taget om. Inget mer än så, men alldeles tillräckligt, de värmde =)

Ja, annars då, jobbade igår kväll. Vi spenderade mest kvällen med att läsa boken om Glada Hudik teatern, och jag är precis lika frälst i boken som jag var av föreläsningen. Måste verkligen se teatern, även om de dröjer enda till nästa höst. Hojta gärna till om någon vill med, bäst att boka biljetter snart innan de tar slut, nästan slutsålt redan.

Det står så mkt kloka ord som man blir helt tagen av. Bla en sak jag verkligen fastnade vid är att vi normalstörda som Per Johansson säger är invecklingsstörda medan utvecklingsstörda inte döljer sina avsikter genom att krångla till allt med en massa kroppsspråk, koder och blickar! Och det stämmer så riktigt! Även att de flesta av dem har en ocensurerad spontanitet med bottenlös kärlek, direkthet och en vänlig charm.

Och det stämmde så exakt efter mitt möte med en tjej i hissen som pratade med mig för fullt hela vägen upp, där fanns inte den tryckta stämningen som annars kan vara så jobbigt i en hiss, hon bara pratade på om allt möjligt och det var så härligt att höra.
Sen stod jag utanför och rökte och då kom en annan man och började prata, visa sin väska och en tredje person kom fram och gav mig en kram helt plötsligt. Tänk om vi kunde vara mer som dem, inte tänka efter, bara vara, bara göra, bara säga...

En annan sak. Ringde nävertorps vårdcentral idag, vill inte vara kvar på linden och skulle passa på att fråga om de har någon astma läkare där eftersom jag inte kollat min astma på säkert 10 år nu. åhh fyy vad de låter illa, 10 år... Ja men så är de iaf.  Och det hade de ju och det var inte alls några problem, hon skulle skicka mig en tid i januari så att jag kan komma och göra ett sånt där test och sedan få träffa läkaren, bad även om att någon ska kolla min knöl på halsen, och inte häller de var några problem. Ja helt klart en helt annan attityd än på linden, där man får spyiga svar och alltid ska återkomma om några dagar för att de inte har tider kvar. Så ja, nävertorp blir de.

Har köpt mig en massa böcker så hädanefter kommer jag vara en liten bokmal =p

Ne, nu blev de här ett långt inlägg, men då har ni mina kära vänner något att läsa om ni saknar mig för mkt innan söndag när jag kommer hem =P

Ha en trevlig helt, de ska jag ha! =)




Zizen hittade en ny vän, jocke =P


plutt ligger som vanligt som en prinsessa på kuddarna.


Mitt vackra fönster.


En het tomte gerhard tyckte jag skulle ha i mitt rum. Haha

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag håller med dig helt angående texten om boken, och det du upplevde själv. Tänk om vi kunde vara mera som dom. :) Men det skrämmer folk tyvärr, men det är helt underbart med människor som är så. :) Guldkant. + tror jag gjort den där tomten, du får ha den i ditt rum om du vill. ;) haha

Postat av: E M E L I E

HAHA . . . kan tänka mig att Mikis gjort

den där tomten ;) Den var inte allt för vacker ;P

<3 Men söt på något vis :)

2010-12-09 @ 15:20:01
URL: http://emelieolssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback